פתיחת שנת הלימודים תשפ״א

שתפו

קהילה יקרה,

בשעה טובה ומוצלחת תפתח בשבוע הבא ביום שלישי שנת הלימודים תשפ"א !

אנו מברכים את תלמידי כיתות א', את התלמידים החדשים בכיתות ב' עד ה' והצוות החדש

וכל המצטרפים השנה אל משפחת רקפות.

בימים האחרונים עבדנו שעות רבות על מנת לאפשר כמה שיותר ימי לימוד פרונטליים, רקפות הוא בית חינוך קטן וצומח עם משאבי שעות וכוח אדם מוגבלים, אך עם סיוע של מנהל החינוך בעיריית ראשון לציון ומפקחת ביה"ס הצלחנו להרחיב את המינימום.

פתיחת שנת הלימודים היא שונה ומאתגרת. יחד עם זאת בשיתוף פעולה של כולנו, אני בטוחה שנעמוד בכל האתגרים ושנצלח את השנה באופן מיטבי .על פי המתווה של משרד החינוך ובהתאמה לצרכי בית הספר שלנו. הלמידה תתקיים באופן הבא :

כיתות א׳-ב׳ ימי לימוד כרגיל ! כל השבוע בכיתות מלאות, 5 שעות עד 12:45 וביום ובשישי עד 11:45. נקפיד על ישיבה מרווחת ושמירה על כללי ריחוק והיגיינה.

כיתות ג׳-ד׳ בשתי קבוצות( קפסולות) 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. על כל המשתמע ללמידה בקפסולות ע"פ המתווה מחנכת הכיתה תלמד בשתי הקבוצות באופן שווה, כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת וכל תלמיד.ה ילמדו בכיתה קבועה עם קבוצה קבועה.

כיתה ה' הלמידה תתרחש בלמידה 'היברידית' (משולבת מרחוק ומקרוב) 3 פעמים בשבוע (בשאיפה להרחבה)- שתי קבוצות/קפסולות. על כל המשתמע בלמידה בקפסולות ע"פ המתווה . כל תלמיד.ה בקבוצה קבועה במערכת דו שבועית.(= למידה של כל ימות השבוע פעם אחת במשך שבועיים) בהחלפה. קבוצה א' – תלמד בימים א' ג ה' בלמידה מקרוב (בכיתה) 5 שעות. והשאר בלמידה מרחוק. קבוצה ב' – תלמד בימים ב' ד' ו' בלמידה מקרוב (בכיתה) 5 שעות ובשישי 4 שעות והשאר בלמידה מרחוק . והחלפה בשבוע שלאחר מכן,. כך שבתום שבועיים כל תלמיד יפגוש בכל המקצועות במערכת שנבנתה עבור הכתה.

 זמני היציאה המדורגת במהלך השבוע יתפרסמו לכל שכבה בנפרד.  אספות ההורים הכיתתיות יתקיימו בתאריך : 8/9/20

היום הראשון ללימודים, יום שלישי, ה- 1/9/20

לפניכם דגשים ליום הראשון, נהלים נוספים הקשורים לכל שכבה בנפרד ישלחו בקבוצות הכיתתיות:

הגעה : עבור רוב תלמידי.ות רקפות זהו המפגש הראשון עם המבנה – נכון, זה מאתגר! ועל כן כל

הצוות החינוכי של רקפות ימתין בבוקר יום שלישי ויסייע בקבלתם באופן קרוב ומכיל. נקיים ביום זה הגעה מדורגת עד כמה שניתן על מנת למנוע התקהלות. תלמידי כיתות ב' ג' ד' יש להגיע עד השעה 8:00 לביה"ס. כיתות ה' – אופן ההגעה והחלוקה לקפסולות ישלח בקבוצת הכתה

תלמידי א' – באופן מדורג החל מ 8:15 – כל כתה תקבל את זמני ההגעה של כתתה מהמחנכת וכן נוהל הכניסה החגיגית המתוכננת (תינתן אפשרות להורה אחד להגיע לטקס חגיגי וקצר בו נקבל את תלמידי א' בקפסולות בחצר ללא כניסה למבנה)

יש להקפיד על הזמנים למניעת התקהלות.
הצהרות בריאות ימולאו באופן מקוון – נא למלא עד השעה 7:30 של כל בוקר. מחנכות

תשלחנה קישור לשאלון מקוון לימים הראשונים, בהמשך יתבצע דרך משו"ב מצרפת כאן קישור להורדת האפליקציה וסרטון הדרכה – משו"ב – ישלחו סיסמאות.

סרטון הדרכה

https://web.mashov.info/students/login

אפליקציה

https://www.youtube.com/watch?v=N0Rcx0oWt_8

סיום יום הלימודים ביום שלישי 1/9/20:

כיתות ג' ד' יסיימו בשעה 11:50 כיתות ה' – ע"פ זמני הקפסולות. כיתות ב' יסיימו בשעה 12:00 כיתות א' בשעה 12:10

דגשים באורחות חיים ( ניתן להוסיף ולקרוא בהרחבה בקישור ל מתווה ) ✔ הלמידה תתקיים בקבוצות של עד 18 תלמידים כיתות ג' ד' ה' – כל קבוצה הרכב

קבוע של תלמידים . ✔ תתקיים למידה על פי מערכת כיתתית באופן מאוזן לכל קפסולה. ✔ כלל צוות המורים יגיע לביה"ס וישתלב בלמידה מקרוב.

✔ הלמידה תתמקד בקידום ההישגים ובצמצום פערים במקצועות הלבה (עברית, מתמטיקה , אנגלית ומדעים) כמו כן, יינתנו שיעורים הפגתיים וחברתיים (כמו חינוך גופני, אומנות, מפתח הל"ב).

✔ הפסקות- יתקיימו במרווחי זמן ובמרווחי מקום ובליווי מורה. ✔ עטיית מסכה- כל תלמיד מכיתה ב' מתבקש להצטייד במסכה (בזמן שיעור חובת

עטיית מסכה מכתות ד' ומעלה, בזמן הפסקה- חובת עטיית מסכה מכיתה ב' ומעלה)

✔ הצהרת בריאות- יש להקפיד על מדידת חום מדי בוקר ומילוי הצהרת בריאות דיגיטלית או ידנית. פרטים לגבי אופן מילוי ההצהרה יינתנו בנפרד.

✔ שמירת היגיינה ושטיפת ידיים-בביה"ס יוצבו עמדות היגיינה. תהיה הקפדה מלאה על היגיינה. יש לצייד את ילדיכם באלכוג'יל ומגבונים.

✔ מזון- להגיע עם ארוחות הבוקר והמזון למשך יום הלימודים. הדגישו לילדים.ות כי אין להעביר מזון מתלמיד לתלמיד. יש להצטייד במפית שולחן

✔ הכוונה בשער ביה"ס- הכניסה והיציאה של התלמידים מבית הספר עשו באופן מבוקר ומדורג על ידי איש צוות/מורה תורן, תוך עטיית מסכה לכל הנמצאים במרחב הציבורי והקפדה על מניעת התקהלות. בשער בית ספר יהיה נוכח מורה תורן שיכווין את התלמידים לכיתות הלימוד שנקבעו, על מנת לשמור על הסדר בכניסה לבית הספר.

✔ שעות הלימודים – הלימודים יחלו בשעה 8:00 ויסתיימו בשעה 12:45 בימים א'-ה'. בימי שישי הלימודים יסתיימו בשעה 11:45. הגעה וחזרת התלמידים באחריות ההורים. ילדי הצהרונים ישתלבו בצהרון מיד בתום הלימודים.

✔ דיווח -הורים מתבקשים לדווח למחנכת לגבי כל סיבה המונעת מילדיהם להגיע לביה"ס.

בברכת שנה טובה ומוצלחת זיוה טויטו, מנהלת רקפות, והצוות החינוכי

כתבות נוספות

פרטי קשר

03-7725566
 
רבי עקיבא 27, ראשון לציון
 
rakafot@educ.org.il
 

צרו קשר

אודות

בית חינוך רקפות הינו בית חינוך ממלכתי צומח המשלב עקרונות מרוח הגישה המונטיסורית, גישה חינוכית הרואה את ילדנו – אינטלקטואלית, רגשית, חברתית וגופנית- ומעודדת בחירה חופשית, עצמאות, יצירתיות והעצמה פנימית. ​

בית החינוך החל את דרכו בשנת תש"פ והשנה זו השנייה שלנו בה צמחנו משתי כיתות לעשר כיתות בשכבות א' – ה'.

אנו בבית חינוך רקפות שואפים לעשות שימוש בכוחותיו של הילד על מנת שיוכל להדריך את עצמו באורח חייו ובלמידה שלו.
חשוב לנו לפתח סביבות למידה מאורגנות המתאימות לצרכיו המשתנים של הילד – סביבה הכוללת משחקים ועזרים ייחודיים המבוססים על נושאים רב תחומיים ותומכים בלמידה עצמאית, ספונטנית ואקטיבית.  ניתנת אפשרות הבחירה בין הפעולות והעזרים השונים וההתקדמות בהתאם לצרכיו, באופן לא תחרותי.
בעולם משתנה אל עתיד לא ידוע, ניתן אצלנו דגש למיומנויות למידה המותאמות למאה ה- 21: מיומנויות ללמידה עצמית וחשיבה יצירתית, מסוגלות עצמית להתמודדות עם אתגרים חדשים, הנעה פנימית וחדוות למידה.
בבית חינוך רקפות פיתחנו יחד עם התלמידימות 3 מוסכמות אשר מנחות אותנו בהתנהלות ובהחלטות המשותפות של אוכלוסיית רקפות :


אני מכבד את עצמי 

   אני מכבד את האחר 

      אני מכבד את הסביבה


אנו בבית חינוך רקפות נמצאים בשנים של צמיחה ונמצאים בעיצומו של תהליך הדרגתי, בחקר ובלמידה, בהכשרת מורים ובשילוב הגישה המונטסורית לשפה והזהות שלנו תוך מציאת תמהיל חינוכי הייחודי לנו.

הגישה המונטסורית

שיטת החינוך של מונטסורי המבוססת על מחקר, קיימת למעלה מ-100 שנים, ורלוונטית כיום יותר מתמיד. 

מריה מונטסורי, שמה לה במרכז שיטתה את הילד, ייחסה חשיבות רבה לשלבי ההתפתחות אותם הגדירה, לצרכיו ולנטיות לבו, וּפעלה  להביא לכדי מימוש מרבי את הפוטנציאל הגלום בו כישות הוליסטית של גוף-נפש-רוח. מונטסורי הקפידה להדגיש, כאבני יסוד של שיטתה, את הכבוד הבלתי מסויג שרוכש המדריך/מנחה/מורה לילד והתחושה שהוא מאמין בכוחו וּביכולותיו, את החופש הניתן לילד והיכולת לבחור באופן עצמאי ולהתנהל באופן עצמאי, את הסביבה הלימודית ודמות המדריך כגורמים חשובים בחינוך הילד ובהתפתחותו.

מחקרים רבים שנערכו לאורך השנים על שיטתה של מונטסורי, מצביעים על כך שילדים שהתחנכו על-פי שיטתה, הצליחו להגיע מוכנים היטב לחייהם כבוגרים הן מבחינה אקדמית, והן מבחינה חברתית ורגשית. מעבר לציונים הגבוהים, הם מדורגים מעל הממוצע בקריטריונים של עמידה ביעדיםהצגת אחריותשאילת שאלות נוקבותהפגנת התלהבות מלמידה והסתגלות למצבים חדשים.

נימה אישית

היום בעידן בו אנו נמצאים, ישנם סוגיות רבות המנסות למצוא פתרונות לחינוך ולהוראה למידה מותאמת ורלוונטית למאה ה-21. אנו נמצאים בסביבה שמשתנה כל העת, האמצעים הטכנולוגיים, ההיבטים החברתיים וההתייחסות לשונות. (ובמיוחד בתקופה מורכבת זו של הקורונה)
חשוב לי כמנהלת שבכל ילד וילדה יבואו לידי ביטוי חוזקות, כישורים וכישרונות אישיים ולשם כך אפעל לתרבות חינוכית הרואה את הילד.ה בגובה העיניים. אני רואה חשיבות רבה בזימון חוויות לימודיות משמעותיות ויצירת ענין ומוטיבציה ללמידה.
בבית חינוך רקפות הפסוק " חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ.." הינו כוכב הצפון שלנו באופן שבו אנו רואים את 'פתח' דרכו של כל אחת ואחד, לדעת היכן נמצא.ת ומשם לצעוד יחד ולטפח את הצמיחה.
בית החינוך שלנו משלב עקרונות מרוח המונטסורי. מההכרות עם עקרונות החינוך המונטסורי, והבנתם, אני רואה כי ניתן דגש להתפתחות המיומנויות החברתיות, להתמודדות עצמאית, לתחושת המסוגלות ולעבודת הצוות ולאלה ערך רב בתפיסתי החינוכית ניהולית.
זאת בתוספת פרשנות עכשווית לעקרונות, והקישור של אלה למיומנויות המאה ה-21 ולאופן יישומם אצלנו. כמו גם גיבוש הזהות חינוכית הייחודית לנו הם אלה המובילים אותנו ברקפות להתמודדות רלוונטית עם אתגרי המאה ה- 21.
כולי שאיפה בה נצליח לפתח מקום שהוא בית חם ובו הלמידה מהווה מקור בלתי נדלה להנאה, צמיחה והתפתחות.

  • מקום המאפשר לכל אחד ואחת לבטא את המיוחדות הספציפית שבו.ה ולממש את מלוא הפוטנציאל.
  • מקום שבו פתרון בעיות נעשה בדרך של הקשבה והידברות.
  • מקום שבו הצוות החינוכי מורכב מאנשים מוכשרים, מקצועיים ומסורים.
  • מקום המונחה על ידי גישה חינוכית הרואה את ילדנו על כל רבדיו- אינטלקטואלית, רגשית, חברתית וגופנית- ומעודדת בחירה חופשית, עצמאות, יצירתיות והעצמה פנימית.

זיוה טויטו

מנהלת בית חינוך רקפות

תפיסה חינוכית

בית חינוך רקפות הינו בית חינוך ממלכתי צומח המשלב עקרונות מרוח הגישה המונטסורית, גישה חינוכית הרואה את ילדנו – אינטלקטואלית, רגשית, חברתית וגופנית- ומעודדת בחירה חופשית, עצמאות, יצירתיות והעצמה פנימית, סביבות למידה מאורגנות המתאימות לצרכיו המשתנים של הילד.

מה זה מונטסורי?

שיטת החינוך של מונטסורי המבוססת על מחקר, קיימת למעלה מ-100 שנים, ורלוונטית כיום יותר מתמיד. 

מריה מונטסורי, שמה לה במרכז שיטתה את הילד, ייחסה חשיבות רבה לשלבי ההתפתחות אותם הגדירה, לצרכיו ולנטיות לבו, וּפעלה  להביא לכדי מימוש מרבי את הפוטנציאל הגלום בו כישות הוליסטית של גוף-נפש-רוח. מונטסורי הקפידה להדגיש, כאבני יסוד של שיטתה, את הכבוד הבלתי מסויג שרוכש המדריך/מנחה/מורה לילד והתחושה שהוא מאמין בכוחו וּביכולותיו, את החופש הניתן לילד והיכולת לבחור באופן עצמאי ולהתנהל באופן עצמאי, את הסביבה הלימודית ודמות המדריך כגורמים חשובים בחינוך הילד ובהתפתחותו.

מחקרים רבים שנערכו לאורך השנים על שיטתה של מונטסורי, מצביעים על כך שילדים שהתחנכו על-פי שיטתה, הצליחו להגיע מוכנים היטב לחייהם כבוגרים הן מבחינה אקדמית, והן מבחינה חברתית ורגשית. מעבר לציונים הגבוהים, הם מדורגים מעל הממוצע בקריטריונים של עמידה ביעדיםהצגת אחריותשאילת שאלות נוקבותהפגנת התלהבות מלמידה והסתגלות למצבים חדשים.